El rol del psicomotrista és sense dubte un dels pilars fonamentals alhora de dur a terme una pràctica psicomotriu satisfactòria.
Alhora de treballar amb els infants i adolescents des de la sala de psicomotricitat és del tot important l'actitud del professional que ha d'assegurar per una banda una relació de respecte i seguretat cap al nen/a, i a la vegada proporcionar un marc de referència i un context per donar pas a una funció simbòlica i donar accés a la vida cognitiva.
El psicomotrsita acull, respecta, escolta i compren al nen/a sense funcionar-se amb ell per poder proporcionar-li un ambient emocional ajustat. El seu sistema d'acció ha se basar-se en la mirada perifèrica que garantitza la seguretat afectiva i física afavorint així la seva expressió i la seva llibertat. Ha de ser un dinamitzador del grup, ajudant a resoldre conflictes per mitjà del diàleg, i crear límits per tal que el nen/a pugui crèixer i construir-se.
Els objectius de la pràctica psicomotriu i el rol del professional són:
- Acompanyar el camí de comunicació i expressió.
- Capacitat d'observació i escolta.
- Expressivitat psicomotriu.
- Capacitat de comunicació amb la família i altres professionals.
- Capacitat de desenvolupar estratègies d'implicació en el joc per afavorir el desenvolupament infantil.
- Facilitar la sortida del pensament màgic per a evolucionar cap a un pensament més significatiu i més operatiu.
- Donar sentit a les accions dels infants com a resultat de les emocions, conflictes, desitjos i necessitats.
- Fer que l’infant pugui vivenciar els continguts de l’àrea de descoberta d’un mateix i dels altres; i de comunicació i llenguatge, per a poder interioritzar-los i afavorir el seu aprenentatge significatiu.
- Facilitar la coherència pedagògica de tal manera que les activitats a les sessions de psicomotricitat preparin, completin i consolidin els aprenentatges que l’infant ha d’assolir al llarg de l’etapa.
- Potenciar els aspectes socials de la relació a un ambient d’activitat lúdic
No hay comentarios:
Publicar un comentario