Descripció del centre, Paper del psicopedagog, Context pràctiques, Serveis, Materials

sábado, 19 de abril de 2014

El paper del professional de la psicopedagogia/psicomotrista

El rol del psicomotrista és sense dubte un dels pilars fonamentals alhora de dur a terme una pràctica psicomotriu satisfactòria.

Alhora de treballar amb els infants i adolescents des de la sala de psicomotricitat és del tot important l'actitud del professional que ha d'assegurar per una banda una relació de respecte i seguretat cap al nen/a,   i a la vegada proporcionar un marc de referència i un context per donar pas a una funció simbòlica i donar accés a la vida cognitiva.

El psicomotrsita acull, respecta, escolta i compren al nen/a sense funcionar-se amb ell per poder proporcionar-li un ambient emocional ajustat. El seu sistema d'acció ha se basar-se en la mirada perifèrica que garantitza la seguretat afectiva i física afavorint així la seva expressió i la seva llibertat. Ha de ser un dinamitzador del grup, ajudant a resoldre conflictes per mitjà del diàleg, i crear límits per tal que el nen/a pugui crèixer i construir-se.

Els objectius de la pràctica psicomotriu i el rol del professional són:
  • Acompanyar el camí de comunicació i expressió.
  • Capacitat d'observació i escolta.
  • Expressivitat psicomotriu.
  • Capacitat de comunicació amb la família i altres professionals.
  • Capacitat de desenvolupar estratègies d'implicació en el joc per afavorir el desenvolupament infantil.
  • Facilitar la sortida del pensament màgic per a evolucionar cap a un pensament més significatiu i més operatiu.
  • Donar sentit a les accions dels infants com a resultat de les emocions, conflictes, desitjos i necessitats.
  • Fer que l’infant pugui vivenciar els continguts de l’àrea de descoberta d’un mateix i dels altres; i de comunicació i llenguatge, per a poder interioritzar-los i afavorir el seu aprenentatge significatiu.
  • Facilitar la coherència pedagògica de tal manera que les activitats a les sessions de psicomotricitat preparin, completin i consolidin els aprenentatges que l’infant ha d’assolir al llarg de l’etapa.
  • Potenciar els aspectes socials de la relació a un ambient d’activitat lúdic

No hay comentarios:

Publicar un comentario